記事一覧



ホワイトラン陥落(ストームクローク側)

変更案を頂いて修正しました

Vignar:
06362 Balgruuf!
バルグルーフ!

Balgruuf:
0e136 Vignar Gray-Mane! Your family was noticeably absent from the walls. Now I know why. Wouldn't a dagger in the back have sufficed?
ヴィグナー・グレイ・メーン! お前の一族は明らかに防衛を怠ってきた。その理由が分かったぞ。背中に短剣を一突きすれば、それで十分じゃなかったのか?

Vignar:
00c78 You think this is personal?
怨恨だと思うか?

0adfa The Empire has no place in Skyrim... not any more. And you? You have no place in Whiterun anymore.
スカイリムに帝国の入り込む余地はない… もうな。お前はどうだ? ホワイトランに居場所はもうないぞ

Balgruuf:
0c0f8 A convenient position to hold now. But mark my words, old man, in the days to come, Ulfric will spread his rebellion thin. And what then?
守るにはいい地位だろうな。だが、忘れるなよ。その日が来れば、ウルフリックは反乱軍を拡散させるはずだ。その時はどうする?

0f521 We need the Empire, as much as it needs us. We Nords are the Empire! Our blood built it. Our blood sustains it! You of all people should know that.
帝国が我々を必要とするように、我々も帝国を必要とする。ノルドこそ帝国なのだ! 我らの血が帝国を作り、帝国を支えている! お前達も知っているだろうに

Vignar:
0bfd9 If this was my Empire, I'd be able to worship whoever I damned well pleased. You wish to see an Empire without Talos? Without its soul?
ここがもし自分の帝国ならば、誰を崇めるのも自由だろうが、タロスなき帝国など、魂なき帝国に等しい。そんなものを見たいものか?
わしが知っている帝国だったなら、何を神として崇めても自由だっただろうよ。タロスなき帝国の姿を見たいのか? 魂なき、抜け殻も同然の?

0067b We should be fighting those witch-elves, not bending knee to them. The Emperor is nothing more than a puppet of the Thalmor.
我が帝国はエルフの魔術師どもに屈しない。帝国とその傀儡皇帝は、地獄に落ちるがいい!
膝を屈するのではなく、エルフの魔術師どもに抵抗して戦わねばならん。なのに、皇帝ときたらサルモールの操り人形だ!

111fb Skyrim needs a High King who will fight for her, and Whiterun needs a Jarl who will do the same.
そしてスカイリムには、スカイリムのために戦う上級王が必要なのだ。ホワイトランにとっての首長のようにな!
だからこそ、スカイリムには、スカイリムのため戦う上級王が必要なのだ。そして、ホワイトランにも、同じように考える首長がな!

Balgruuf:
005ae Tell me, Vignar. Was all this worth it?
教えてくれ、ヴィグナー。犠牲を払う価値はあったのか?

111f6 How many of those corpses lining our streets wear the faces of men who once called you friend? What about their families?
通りに横たわる亡骸の中に、お前が友と呼んだ者の顔がいくつある? その家族の顔はいくつある?

Galmar:
07f9f Enough! Both of you!
2人とも、いい加減にしろ!

02b0a There is a burning city out there that needs a government.
すぐにでも統治を必要としている街があるんだ

Vignar:
0d300 He's right. Galmar, come, let us restore order.
彼は正しい、ガルマル。さあ、秩序を回復させるんだ


Balgruuf:
0c269 This isn't over.
まだ終わってない

0e937 You hear me you old fool! This isn't over!
聞こえただろ、じじい! まだ終わってないぞ


06246 And you. A Stormcloak? I'd thought better of you. You'll all come to regret this day.
それにお前。ストームクロークだって? もっとマシな奴だと思ってたよ。お前ら全員、いつかこの日を後悔するだろう

Galmar:
0547b Get over to Windhelm. Tell Ulfric of our victory here.
ウィンドヘルムに向かい、ウルフリックに我々の勝利を伝えるんだ

コメント

No title

Vignar:
0bfd9 If this was my Empire, I'd be able to worship whoever I damned well pleased. You wish to see an Empire without Talos? Without its soul?
ここがもし自分の帝国ならば、誰を崇めるのも自由だろうが、タロスなき帝国など、魂なき帝国に等しい。そんなものを見たいものか?
ys: わしが知っている帝国だったなら、何を神として崇めても自由だっただろうよ。タロスなき帝国の姿を見たいのか? 魂なき、抜け殻も同然の?

0067b We should be fighting those witch-elves, not bending knee to them. The Emperor is nothing more than a puppet of the Thalmor.
我が帝国はエルフの魔術師どもに屈しない。帝国とその傀儡皇帝は、地獄に落ちるがいい!
ys: 膝を屈するのではなく、エルフの魔術師どもに抵抗して戦わねばならん。なのに、皇帝ときたらサルモールの操り人形だ!

111fb Skyrim needs a High King who will fight for her, and Whiterun needs a Jarl who will do the same.
そしてスカイリムには、スカイリムのために戦う上級王が必要なのだ。ホワイトランにとっての首長のようにな!
ys: だからこそ、スカイリムには、スカイリムのため戦う上級王が必要なのだ。そして、ホワイトランにも、同じように考える首長がな!

コメントの投稿

非公開コメント

プロフィール

jp_goyaku

Author:jp_goyaku
この場所の説明:
誤訳かどうか、また文章としてもおかしくないかを検討するため
参考用の会話前後や
特におかしくもない部分もかたっぱしから載せています

ここにのせた文章はすべて検討すべき分だ、と載せているわけではありませんのでご注意ください

